060/061 Shading
Malá nelogičnost na úvod: Testy byste měli začínat souborem 061, který testuje základní typy přechodů, resp. oba jednodušší přechody, kruhový a lineární (shading 2 a 3). Soubor 060 pak obsahuje složitější druhy přechodů, nebo obtížnější konstrukce tvoření základními přechody (shading 2, 3 a 7). Stručně si popíšeme všechny druhů přechodů, které jsou definovány PDF normou:
• Function-based (type 1) shadings je obecný typ přechodu, kdy barva je v každém bodu definována zadanou matematickou funkcí.
• Axial shadings (type 2) definuje přechod mezi dvěma body lineární funkcí.
• Radial shadings (type 3) definuje přechod mezi dvěma kruhy lineární funkcí.
• Free-form Gouraud triangle mesh shadings (type 4) definuje přechod pomocí sítě trojúhelníků, kdy je známá barva v každém vrcholu a výplň se počítá Gourardovou interpolací.
• Lattice Gouraud triangle mesh shadings (type 5) používá jiný typ sítě trojúhelníků, jinak je shodná s předchozím typem.
• Coons patch mesh shadings (type 6) je přechod konstruovaný z barevných polí, kde tvar každé hrany je definován Bézierovou křivkou.
• Tensor-product patch mesh shadings (type 7) je shodný s typem 6 (Coons mesh), avšak místo Beziérových křivek s 12 kontrolními body, se používá tenzor s 16 body, což vede k lepší definice tvaru polí sítě.
Tip: Worfklow nebo rip buď určitý druh přechodu zpracovat umí nebo ne, resp. udělá v jeho zpracování chybu, nastavovat není co. K tomuto problému se tedy chovejte jako u zpracování fontů: Pokud se chyba vyskytne, kontaktujte svého dodavatele.